Publication:
Lope y Shakespeare frente a la «angustia de la tercera dimensión»: del drama pastoril a la tragedia histórica

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2017-06
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Anagnórisis
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
En el presente trabajo se cuestiona la convicción de Marshall McLuhan de que Shakespeare fue el primer autor en la historia de la literatura universal que empleó la perspectiva tridimensional en una de sus obras fundamentales: "El rey Lear". Se pone de manifiesto que Lope de Vega empleó una técnica similar en el conjunto de sus comedias pastoriles tempranas, escritas contemporáneamente a la tragedia shakesperiana.
It is questioned in this paper Marshall McLuhanʼs conviction that Shakespeare was the first author in the history of universal literature that used the three-dimensional perspective in one of his fundamental works: "King Lear". It is proved here that Lope de Vega used a similar technique when composing the group of his early pastoral dramas, works written contemporaneously to the Shakespearean tragedy.
Description
Keywords
Citation
Collections