Publication:
Incorporación de los procesos de foto-elicitación en la mejora del aprendizaje del alumnado y en la formación del profesorado universitario.

Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
La búsqueda de metodologías que posibiliten la calidad en la formación del profesorado y la educación del alumnado en el ámbito universitario es una necesidad que urge en la actualidad. La foto-elicitación es un recurso metodológico que ha comenzado a tener un impacto positivo en la mejora del quehacer didáctico en la educación superior.
The search for methodologies that enable quality in teacher training and the education of students in the university environment is a need that is urgently needed today. Photo-elicitation is a methodological resource that has begun to have a positive impact on the improvement of didactic work in higher education.
Description
Keywords
Citation
Bautista, A. (Coord.) La fotografía en la formación del profesorado. Madrid: Editorial Narcea. Fanning, S. (2011, June 20-21) Visual methodologies: Photo-Elicitation in the university classroom. In M. Ashwin (Ed.), Proceedings of the 10th European Conference on Research Methodology for Business and Management Studies (pp. 180-188). Caen; France: Normandy Business School. Joy, P., & Numer, M. (2017). The use of photo elicitation to explore the benefits of queer student advocacy groups in university. Journal of Lgbt Youth, 14(1), 31-50. doi10.1080/19361653.2016.1256247 Legge, M., & Smith, W. (2014). Teacher education and experiential learning: A visual ethnography. Australian Journal of Teacher Education, 39(12), 94-109. Minthorn, R. S., & Marsh, T. E. J. (2016). Centering indigenous college student voices and perspectives through photovoice and photo-elicitation. Contemporary Educational Psychology,47, 4-10. Doi 10.1016/j.cedpsych.2016.04.010 Ramos de Robles, S. L., & Feria Cuevas, Y. (2016). La noción de sentido de lugar: Una aproximación por medio de textos narrativos y fotografías. Innovación Educativa, 16(71), 83-110. Raven, N. (2015). New perspectives uusing participatory photography to evaluate widening participation interventions. Research in Post-Compulsory Education, 20 (4), 460-475.