Publication:
Documentación e información para mayores: actividades formación en competencias informacionales en el Centro de Mayores de Santa Engracia (Madrid)

Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Memoria final de un proyecto con alumnos del Grado en Información y Documentación y dos Centros de Mayores del Ayuntamiento de Madrid.
Description
Unesco subjects
Keywords
Citation
American Library Association (2009) Final Core Competences Statement. Disponible en: http://www.ala.org/educationcareers/sites/ala.org.educationcareers/files/content/careers/corecomp/corecompetences/finalcorecompstat09.pdf [Consulta: 13-07-2018] Asla, T. M., & Williamson, K. (2015). Unexplored territory: information behaviour in the fourth age. Information Research, 20(1). Batllé, R. (2019), “¿Qué es el aprendizaje servicio? Definición”. Disponible en: https://roserbatlle.net/aprendizaje-servicio/ [Consulta: 17/06/2019] Lim, S., & Bloomquist, C. (2015) Distinguishing service learning from other types of experiential learning. Education for Information. 31 (4), 195-207. Miguel, I., & da Luz, H. A. (2017, June). Internet use for active aging: A systematic literature review. In 2017 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) (pp. 1-6). IEEE. Most, L. R. (2011) Hands on from a distance: The community-embedded learning model contextualizes online student coursework. Journal of Education for Library and Information Science. 52 (4), 295-304. Padrón Municipal de Habitantes. Ciudad de Madrid. Disponible en: https://datos.madrid.es/portal/site/egob/menuitem.c05c1f754a33a9fbe4b2e4b284f1a5a0/?vgnextoid=1d755cde99be2410VgnVCM1000000b205a0aRCRD&vgnextchannel=374512b9ace9f310VgnVCM100000171f5a0aRCRD [Consulta: 17/06/2019] Villaseñor-Rodríguez, I. (2017). Estudios de usuarios de información. Diseño metodológico e informe final. Barcelona: Editorial UOC. Yu, T. K., & Chao, C. M. (2014). Assessing older adults’ information technology ability: The development of a multiple item scale. International Journal of Human-Computer Interaction, 30(6), 435-445.