Publication:
My bulleting: manage students’ attendance tracking without papers

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2019
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
MyBulletin is a service designed to facilitate the daily work of professors for tracking students’ attendance. There was created as an easy-to-use and at the same time very effective and original application by using the available technologies in a smartphone. It combines the mobility advantages of a smartphone equipped with an NFC reader, and ease of data administration through the website. Everything is synchronized and automated to ensure reliability and ease of work with the application. The application itself consists of three parts, three separate systems that work together. These are: a website, a mobile application and a server for managing and storing data. A professor who wants to check his presence is enough for him to have a mobile phone with a valid NFC. The phone detects the NFC cards that are next to it. This way, each student who tap the card to the phone is added to the attendance list. At any time, the professor can add this list to the list of students assigned to her. Lists are saved, and some attendance metrics of each student is calculated. Students are divided into groups that are assigned to courses. Each course has its own activities, which may have a list of presence. The application makes it easy to manage everything and adding an attendance list is very simple.
MyBulletin es un servicio diseñado para facilitar el trabajo diario de los docentes para gestionar la asistencia a las actividades docentes. El sistema ha sido creado como una herramienta fácil de utilizar y a la vez efectiva mediante el uso de la tecnología disponible en un teléfono inteligente. Combina las ventajas de movilidad ofrecidas por un teléfono inteligente compatible con la tecnología NFC, así como la comodidad de realizar la administración de las tareas desde una aplicación web. Toda la información se sincroniza entre los dispositivos de manera automática para asegurar la integridad de la fiabilidad y la facilidad de trabajo con la aplicación. La aplicación está compuesta por teres módulos que trabajan de manera colaborativa. Los módulos son: una aplicación web, una aplicación móvil nativa y un servidor que gestiona y almacena la información. Un docente que quiera gestionar la presencia de los estudiantes sólo necesita de un teléfono inteligente y de una tarjeta NFC. El teléfono detecta la proximidad de la tarjeta NFC. En este caso, los alumnos pasan la tarjeta NFC en el teléfono y automáticamente el alumno es añadido a la lista de asistencia. Estas listas son almacenadas y a partir de ellas algunas métricas relativas a la asistencia son calculadas para cada alumno. Los estudiantes se organizan en diferentes grupos que son asignados asignaturas. Cada asignatura tiene sus propias actividades, que pueden requerir controlar la asistencia. La aplicación permite gestionar todos estos aspectos y permite añadir nuevas actividades de manera simple.
Description
Trabajo de Fin de Grado, Universidad Complutense, Facultad de Informática, Departamento de Ingeniería del Software e Inteligencia Artificial, Curso 2018/2019
Unesco subjects
Keywords
Citation