Corporate social responsibility, customer satisfaction, corporate reputation, and firms’ market value: Evidence from the automobile industry
Responsabilidad Social Corporativa, Satisfacción del consumidor, Reputación corporativa y Valor de mercado de la empresa: Evidencia en el sector del automóvil

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



García de Madariaga Miranda, Jesús and Rodríguez Rivera, F. (2017) Corporate social responsibility, customer satisfaction, corporate reputation, and firms’ market value: Evidence from the automobile industry. Spanish Journal of Marketing - ESIC, 21 (S1). pp. 39-53. ISSN 2444-9709

[thumbnail of García-Madariaga-Corporate social responsibility(OA).pdf]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

1MB

Official URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.sjme.2017.05.003



Abstract

How does corporate social responsibility (CSR) impact on firms’ market value? Academy had found it difficult to give a suitable answer to this question, considered as the ‘‘Holy Grail’’ of CSR. In contrast to previous research that stressed subjective measures to rate CSR performance, was multi-sector focused and encompassed short periods, we propose a different insight. Using an objective CSR performance rating (Ethical Portfolio Management [EPM] owned by EIRIS), taking a single industry -the automobile industry-, and spanning 8 years, in this paper, we try to make a difference. Our results suggest that certain CSR issues -those related to corporate core business and critical stakeholders-may lead to companies’ better financial performance.

Resumen (otros idiomas)

¿Cuál es el impacto de la Responsabilidad Social Corporativa (RSC) en el valor de mercado de las empresas? La academia ha encontrado difícil dar una respuesta adecuada a esta pregunta considerada por muchos como el ‘‘Santo Grial’’ de la RSC. En contraste con investigaciones anteriores, que han valorado el rendimiento de RSC con medidas subjetivas, se han centrado en múltiples sectores, y han abarcado periodos cortos, proponemos una visión diferente. En esta investigación, se utiliza una medida objetiva del desempeño en RSC (Ethical Portfolio Management (EPM), avalado por EIRIS), el análisis en una sola industria -la delautomóvil- y un horizonte temporal de 8 años. Nuestros resultados sugieren que ciertos temas de RSC, las relacionadas con el negocio central corporativa y los principales grupos de interés, pueden llevar a las empresas a un mejor desempeño financiero.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Corporate social responsibility; Stakeholders management; Customer satisfaction; Corporate reputation; Market value.
Palabras clave (otros idiomas):Responsabilidad social corporativa; Gestión de grupos de interés; Satisfacción del consumidor; Reputación corporativa; Valor de mercado.
Subjects:Social sciences > Economics > Business enterprises
ID Code:57373
Deposited On:15 Oct 2019 12:53
Last Modified:17 Oct 2019 10:38

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page