Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Eguizabal Maza, Raúl (2019) Perspectivas en la investigación de la publicidad: el enfoque iconológico. Communication & Methods, 1 (2). pp. 77-88. ISSN 2659-9538
Preview |
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. 2MB |
Official URL: https://doi.org/10.35951/v1i2.51
Abstract
Este artículo trata sobre la aplicación del método iconológico para el conocimiento de la publicidad, entendiendo esta no como un mero fenómeno comunicativo o económico, sino como un fenómeno de orden cultural. El método iconológico tiene una larga trayectoria en el estudio de obras de arte, pero no así en el estudio de la publicidad.
Resumen (otros idiomas)
This article deals with the application of the iconological method for the knowledge of advertising, understanding this not as a mere communicative or economic phenomenon, but as a cultural phenomenon. The iconological method has a long trajectory in the study of works of art, but not so in the study of advertising.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Publicidad; Metodología; Iconología; Imagen; Iconografía |
Palabras clave (otros idiomas): | Advertising; Methodology; Iconology; Image; Iconography |
Subjects: | Social sciences > Information science > Communication |
ID Code: | 58650 |
Deposited On: | 28 Jan 2020 08:25 |
Last Modified: | 29 Jan 2020 08:48 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page