Publication:
Tarjetas de crédito y tutela del consumidor

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2004
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El trabajo aborda el grado de tutela de los consumidores en relación con la utilización de tarjetas de crédito. Se parte de una evidencia: las tarjetas son un gran avance para el consumidor pero también una vía de endeudamiento que puede ser preocupante cuando da lugar al denominado sobreendeudamiento. Se analizan las respuestas normativas orientadas a la tutela del consumidor en ese ámbito, que se refieren tanto a las condiciones generales aplicables, como a la información y educación del consumidor al que, en ocasiones, ha de defenderse frente a sus propios actos, reconociéndole, por ejemplo, derechos de desistimiento o revocación. This paper refers to the level of consumer protection with respect to the use of credit cards. It departs from an evident assumption: credit cards mean a great advance for consumers, but also a way for borrowing which can become a serious concern when it ends up as overindebtedness. We analyse the normative solutions proposed for the protection of consumers in this field, which refer both to the general applicable conditions, and to the information and education of consumers, who occasionally need to be defended against their own acts, providing, for example, with waiving and revocation rights.
Description
Keywords
Citation
Collections