Publication:
Filosofía de la mente en aula invertida 2

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2020-06-12
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Como continuación del proyecto “Introducción a la filosofía de la mente en aula invertida” desarrollado en el curso 2018/2019, el presente proyecto compartía los objetivos del proyecto original y trataba de avanzar en su consecución. En este sentido, la motivación principal del mismo residía en una deficiencia encontrada en la comprensión de los alumnos de la asignatura “Filosofía de la mente”. Uno de los motivos por lo que esto sucedía era el relativo a la dificultad de motivar a los alumnos por un tema muy distinto al del resto de las asignaturas de la carrera de filosofía. Siendo así, los objetivos generales del proyecto se dirigían a la solución de este problema y eran los siguientes: - Transmitir la importancia de la filosofía de la mente en el panorama filosófico actual. - Aumentar la motivación de los estudiantes. - Mejorar la calidad del conocimiento adquirido por los alumnos
As a continuation of the project "Introduction to the philosophy of the mind in an inverted classroom" developed in the academic year 2018/2019, the present project shared the objectives of the original project and sought to advance their achievement. In this sense, the main motivation of the project lay in a deficiency found in the students' understanding of the subject "Philosophy of the Mind". One of the reasons for this was the difficulty in motivating students for a subject that was very different from the rest of the subjects of the philosophy career. This being so, the general objectives of the project were directed towards the solution of this problem and were the following: - To transmit the importance of the philosophy of the mind in the current philosophical panorama. - To increase students' motivation. - To improve the quality of the knowledge acquired by the students
Description
Keywords
Citation