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Carcelén García, Sonia Laura and Díaz-Bustamante Ventisca, Mónica and Puelles Gallo, María (2015) Comportamiento online del consumidor de cosmética masculina de lujo. Opción, 31 (Esp. 3). pp. 362-383. ISSN 2477-9385
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Official URL: http://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/20490/20401
Abstract
Para analizar la credibilidad y fiabilidad que otorgan los consumidores de cosmética masculina de lujo a los sites consultados, sus motivaciones de compra y los contenidos demandados en las Webs de las marcas fabricantes, se realizó en 2014 un estudio empírico cualitativo-cuantitativo. Se constató que los consumidores consideran: a) poco creíble la información de las Webs de los fabricantes; b) más fiables las Webs de los fabricantes que las de los distribuidores para comprar; c) comprar on-line productos en promoción ya conocidos; y d) que los contenidos sobre productos son sus preferidos en las Webs de los fabricantes.
Resumen (otros idiomas)
To analyze, in online context, the credibility and reliability that give consumers of luxury male grooming products to sites consulted, their buying motivations, and the contents they demand in the webs of manufacturer brands, an empirical study qualitative-quantitative was conducted in 2014. It was found that consumers consider: a) little credible information of manufacturers’Web sites; (b) more reliable manufacturers’Web sites than distributors’ ones in order to buy; c) to purchase online mainly products in promotion that they have already tried; and d) that the contents about products are their favorites in the manufacturers’Webs.
Item Type: | Article |
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Uncontrolled Keywords: | Comunicación en internet; Contenidos web; Credibilidad y fiabilidad de Webs B2C; Motivaciones de compra online; Cosmética masculina |
Palabras clave (otros idiomas): | Communication on internet; Web contents; Credibility and reliability of B2C Webs; Online purchase motivations; Male grooming products. |
Subjects: | Sciences > Computer science > Internet Social sciences > Economics > Commerce Social sciences > Economics > Marketing |
ID Code: | 60912 |
Deposited On: | 15 Jun 2020 12:10 |
Last Modified: | 08 Sep 2022 11:39 |
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