El K-Pop visto por los medios de comunicación españoles
The K-Pop seen by the spanish media

Downloads

Downloads per month over past year

61341

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Sima, Cyntia-Zsanett (2020) El K-Pop visto por los medios de comunicación españoles. [Trabajo Fin de Grado]

[thumbnail of TFG KPOP Y MEDIOS.pdf]
Preview
PDF
3MB


Abstract

El pop coreano o K-Pop es un género musical que ha tenido una gran acogida mundial en los últimos años y ha conseguido que llegue a millones de fans gracias a las redes sociales. A día de hoy, la industria musical surcoreana se ha convertido en uno de los principales motores económicos del país asiático gracias a sus éxito nacional e internacional.
El objetivo de Trabajo de Fin de Grado es estudiar el impacto mediático que ha tenido K-Pop en los medios de comunicación españoles enfocado en su papel informativo y de ofrecer contenido riguroso. En este caso se han seleccionado dos medios digitales de gran tirada nacional (El País y El Mundo) y dos medios audiovisuales con mayores audiencias en su versión escrita (Los40 y EUROPA FM). De la misma forma, se ha realizado una comparación con dos medios alternativos españoles (BA NA NA y Norae Magazine), ya que estos han sido demandados por la audiencia española debido a la poca calidad en las informaciones de los grandes medios medios en España.

Resumen (otros idiomas)

Korean pop or K-Pop is a music genre that has had a great worldwide reception in recent years and has managed to reach millions of fans thanks to social media. Nowdays, South Korean’s music industry has become one of the main economic engines of the Asian country thanks to its national and international success. The objective of the Final Degree Thesis is to study the media impact that K-Pop has had in the Spanish media, focusing on its informative role and offering rigorous content. In this case, two digital media of great national circulation (El País and El Mundo) and two audiovisual media with the largest audiences in their written version (Los40 and EUROPA FM) have been selected. In the same way, a comparison has been made with two alternative Spanish media (BA NA NA and Norae Magazine), since these have been requested by the Spanish audience due to the low quality of information from the mass media in Spain.

Item Type:Trabajo Fin de Grado
Directors:
Directors
Director email
Castellet Homet, Andreu
andreuca@ucm.es
Uncontrolled Keywords:K-Pop, Periodismo musical, Transmedia, Fandom, Comunidades virtuales, Información
Palabras clave (otros idiomas):K-Pop, Musical journalism, Transmedia, fandom, Virtual communities, Information
Subjects:Social sciences > Information science > Information services
Social sciences > Information science > Journalism
Social sciences > Information science > Internet
Social sciences > Information science > Communication research
Título de Grado:Periodismo
ID Code:61341
Deposited On:06 Jul 2020 10:24
Last Modified:06 Jul 2020 10:24

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page