¿Empoderamiento o Maquillaje?. La representación social de la mujer en la ficción digital de Netflix
Empowerment or Makeup? The social representation of women in Netflix's digital fiction

Downloads

Downloads per month over past year

62421

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Sarría Urquidi, Almudena (2020) ¿Empoderamiento o Maquillaje?. La representación social de la mujer en la ficción digital de Netflix. [Trabajo Fin de Máster]

[thumbnail of SARRIA, Almudena.pdf]
Preview
PDF
831kB


Abstract

¿La cultura imita la realidad o la realidad imita la cultura? Esta paradoja nos invita a reflexionar sobre la influencia de las representaciones culturales en la sociedad, en la que se basa la investigación, que se enmarca en un momento de transformación de la industria televisiva, sumado al extenso alcance social que ha logrado el movimiento feminista entre la población española actual, que lleva a interrogarse sobre: ¿qué representación de la mujer se está construyendo, en comparación a la del hombre, en el contexto de la ficción española actual? o ¿ante qué referentes se identifican las nuevas generaciones de mujeres?; en definitiva, se orienta en estudiar cuál es la representación social de la mujer que se está presentado en la etapa digital.

Resumen (otros idiomas)

Does culture imitate reality or does reality imitate culture? This paradox invites us to reflect on the influence of cultural representations in society, on which the research is based, which is framed in a moment of transformation of the television industry, added to the extensive social reach that the feminist movement has achieved among the current Spanish population, which leads to the question: what representation of women is being constructed, in comparison to that of men, in the context of current Spanish fiction? In short, it focuses on studying the social representation of women in the digital age.

Item Type:Trabajo Fin de Máster
Directors:
Directors
Director email
Márquez Padorno, Margarita
mmarquez@ucm.es
Uncontrolled Keywords:Mujer; Representaciones sociales; Feminismo; Netflix; Ficción televisiva; Etapa contemporánea
Palabras clave (otros idiomas):Women; Social representations; Feminism; Netflix; Television fiction; Contemporary period
Subjects:Social sciences > Sociology > Feminism
Social sciences > Information science
Social sciences > Information science > Communication
Social sciences > Information science > Television
Título del Máster:Máster Universitario en Comunicación Social
ID Code:62421
Deposited On:08 Oct 2020 10:11
Last Modified:08 Oct 2020 10:11

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page