Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Sarría Urquidi, Almudena (2020) ¿Empoderamiento o Maquillaje?. La representación social de la mujer en la ficción digital de Netflix. [Trabajo Fin de Máster]
Preview |
PDF
831kB |
Abstract
¿La cultura imita la realidad o la realidad imita la cultura? Esta paradoja nos invita a reflexionar sobre la influencia de las representaciones culturales en la sociedad, en la que se basa la investigación, que se enmarca en un momento de transformación de la industria televisiva, sumado al extenso alcance social que ha logrado el movimiento feminista entre la población española actual, que lleva a interrogarse sobre: ¿qué representación de la mujer se está construyendo, en comparación a la del hombre, en el contexto de la ficción española actual? o ¿ante qué referentes se identifican las nuevas generaciones de mujeres?; en definitiva, se orienta en estudiar cuál es la representación social de la mujer que se está presentado en la etapa digital.
Resumen (otros idiomas)
Does culture imitate reality or does reality imitate culture? This paradox invites us to reflect on the influence of cultural representations in society, on which the research is based, which is framed in a moment of transformation of the television industry, added to the extensive social reach that the feminist movement has achieved among the current Spanish population, which leads to the question: what representation of women is being constructed, in comparison to that of men, in the context of current Spanish fiction? In short, it focuses on studying the social representation of women in the digital age.
Item Type: | Trabajo Fin de Máster |
---|---|
Directors: | Directors Director email Márquez Padorno, Margarita mmarquez@ucm.es |
Uncontrolled Keywords: | Mujer; Representaciones sociales; Feminismo; Netflix; Ficción televisiva; Etapa contemporánea |
Palabras clave (otros idiomas): | Women; Social representations; Feminism; Netflix; Television fiction; Contemporary period |
Subjects: | Social sciences > Sociology > Feminism Social sciences > Information science Social sciences > Information science > Communication Social sciences > Information science > Television |
Título del Máster: | Máster Universitario en Comunicación Social |
ID Code: | 62421 |
Deposited On: | 08 Oct 2020 10:11 |
Last Modified: | 08 Oct 2020 10:11 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page