21st Century Skills: Integrating Digital Competence in the Spanish EFL primary education curriculum
Competencia digital: Una propuesta para su integración en el currículo español de primaria del inglés como lengua extranjera

Downloads

Downloads per month over past year

62723

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Díaz Topete, Blanca (2020) 21st Century Skills: Integrating Digital Competence in the Spanish EFL primary education curriculum. [Trabajo Fin de Grado]

[thumbnail of TFGprim20_Topete_Diaz_Blanca (2).pdf]
Preview
PDF
1MB


Abstract

Despite the vast array of research on digital competence, digital literacy and computational thinking in schools, there is a lack of application of these concepts and proposals for their integration in the foreign language classroom. Existing literature mainly centers on L1 learners or simply connects digital competence to mathematics and science. This paper explores possible activities which allow the successful integration of digital competence in the English as a foreign language classroom, in order to maximize class time and including a variety of English teaching and learning methods, as well as those elements of digital competence most appropriate for Primary level English learners. This paper concludes not only that the successful integration of digital competence in EFL is possible, but that it can, and must, be taken much further.

Resumen (otros idiomas)

Pese a la multitud de investigaciones sobre competencia digital, pensamiento computacional y alfabetización digital, es latente una falta de aplicación de estos conceptos en la clase de inglés como lengua extranjera, así como propuestas para su integración. La bibliografía existente se centra de manera mayoritaria en los estudiantes de inglés como lengua materna o simplemente en la conexión entre la competencia digital y los ámbitos científico y matemático. Este trabajo de fin de grado explora actividades que permiten la integración de la competencia digital en la clase de inglés como lengua extranjera, con el objetivo de maximizar el horario lectivo e incluyendo varias metodologías de la enseñanza y aprendizaje del inglés, así como aquellos elementos de competencia digital más apropiados para los estudiantes de educación primaria. Este trabajo concluye no sólo que la integración exitosa de la competencia digital en el aula de inglés es posible, sino que puede, y debe, ser llevada más allá.

Item Type:Trabajo Fin de Grado
Directors:
Directors
Director email
Ahern, Aoife K.
akahern@ucm.es
Uncontrolled Keywords:Digital Competence, Computational Thinking, Scaffolding, English as a Foreign Language Primary education
Palabras clave (otros idiomas):Competencia digital, Pensamiento Computacional, Soporte del Aprendizaje, Inglés lengua extranjera, Educación primaria
Subjects:Sciences > Computer science > Computer programming
Humanities > Education > Teaching
Humanities > Education > Language and literature study and teaching
Humanities > Education > Primary education
Título de Grado:Maestro en Educación Primaria
ID Code:62723
Deposited On:26 Oct 2020 09:10
Last Modified:26 Oct 2020 09:11

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page