Publication:
La Confirmación: una obra de David Bestué y Marc Vives. Propuesta de conservación-restauración

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2020-10-05
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El presente Trabajo de Fin de Grado está centrado en una de las piezas que componen la obra La Confirmación, de David Bestué y Marc Vives, situada en el CA2M. Concretamente se trata de una estrella de doce puntas de polietileno, entre las cuales se disponen harapos, además de una mano de plástico. Se plantea una propuesta de conservación-restauración de dicha pieza actualmente muy deteriorada. Se lleva a cabo una amplia contextualización de los artistas, detallando la simbología de la obra y de la pieza, describiendo los materiales constituyentes y los procesos de creación. También se detallan las alteraciones de la escultura, representándolas en cartografías digitales 3D. Además, se transcriben las entrevistas a los artistas, que han servido de apoyo para determinar los criterios de intervención, específicos para el arte contemporáneo, seguidos a la hora de realizar la propuesta de tratamiento y las medidas de conservación preventiva para la pieza.
The present Degree Final Proyect is focussed on one of the pieces that compose The Confirmation, artwork by David Bestué and Marc Vives, located in the CA2M. Specifically, it is a star with twelve points of polyethylene, among which there are rags, in addition to a plastic hand. It is set out proposal for conservation and restoration of this piece which is currently very damaged. A wide contextualization of the artists is carried out, detailing the symbology of the artwork and the piece, describing the constituent materials and the processes of creation. The alterations of the sculpture are also detailed, representing them in 3D digital cartographies. In addition, the interviews with the artists are transcribed, which have served as support to determine the intervention criteria, specific to contemporary art, followed when expounding the treatment proposal and the preventive conservation measures for the piece.
Description
Keywords
Citation