Universidad Complutense de Madrid
E-Prints Complutense

Fandom, fanwork y aprendizaje no formal en la red

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Ríos Izquierdo, Cristina de los (2021) Fandom, fanwork y aprendizaje no formal en la red. [Thesis]

[thumbnail of T42144.pdf] PDF
8MB


Abstract

A lo largo de esta tesis doctoral Fandom, fanwork y aprendizaje no formal en la red se ha abordado la temática del fandom hispanohablante; o mejor dicho, de lo que tienen en común los diferentes fandoms hispanohablantes, y alguna diferencia. El principal objetivo ha sido realizar una aproximación con rigor científico a este fenómeno y además poder desvelar las aptitudes o capacidades reales que puede adquirir el fan, deforma autónoma, dentro del propio fandom y con el apoyo del mismo, al realizar las actividades más características del fandom, principalmente las creativas...

Resumen (otros idiomas)

The present dissertation, Fandom, fanwork and non-formal learning on the Internet, covers the subject of the Spanish-speaking fandom, or rather, what the different Spanish-speaking fandoms have in common, along with some differences. The main objective was to establish an approach to this phenomenon with scientific rigor, as well as to reveal the skills or real abilities that the fans may acquire on their own, within the fandom itself and thanks to its support, when engaging in those activities that are specific to the fandom, mostly creative ones...

Item Type:Thesis
Additional Information:

Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Ciencias de la Información, leída el 21-01-2021

Directors:
Directors
Cáceres Zapatero, María Dolores
Uncontrolled Keywords:Autoeducación
Palabras clave (otros idiomas):Self-culture
Subjects:Social sciences > Information science > Internet
Humanities > Education
ID Code:64367
Deposited On:11 Mar 2021 12:21
Last Modified:11 Mar 2021 12:21

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page