Influencia del contexto parental en las conductas de bullying en el aula
Influence of the parental context in classroom’s bullying behaviours

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Ossorno García, Santiago de (2021) Influencia del contexto parental en las conductas de bullying en el aula. [Thesis]

[thumbnail of T42574.pdf]
Preview
PDF
3MB


Abstract

Esta tesis estudia la influencia del contexto parental en el bullying en ámbitos educativos, teniendo en cuenta el contexto del aula.
La tesis está estructurada en tres estudios transversales, desde la perspectiva del contexto parental (disfuncional) y su influencia en el comportamiento de las dinámicas de bullying dentro del aula en una población adolescente. Los estudios recogen evidencia empírica de como la influencia del contexto parental se relaciona con las variables principales de bullying recogidas dentro del aula, usando distintas metodologías. Para entender dicha influencia, se utiliza el marco teórico ecológico (Bronfenbrenner, 1979) aplicado al bullying y se argumenta la investigación contemporánea para entender el fenómeno...

Resumen (otros idiomas)

This thesis studies the influence of the parental context on bullying within educational settings, taking into account the context of the classroom. The thesis is structured in three cross-sectional studies, with a main focus on (dysfunctional) parental context and how it influences bullying behaviour inside the classroom in adolescent population. The studies collect empirical evidence about the influence of the parental context and how it relates with bullying and other relevant variables in classroom contexts with different methodological approaches. To understand such influence, an ecological framework (Bronfenbrenner, 1979) is applied to bullying, alongside state of the art research to understand the phenomenon...

Item Type:Thesis
Additional Information:

Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Psicología, leída el 25/01/2021. Tesis formato europeo (compendio de artículos)

Directors:
Directors
Martínez Arias, Rosario
Martín Babarro, Javier
Uncontrolled Keywords:Bullying, Victimización, Aula, Marco ecológico, Contexto parental, Depresión, Modelos de regresión multinivel
Palabras clave (otros idiomas):Bullying, Victimization, Classroom, Ecological frameworks, Parental context, Depression, Multi-level regression models
Subjects:Medical sciences > Psychology > Emotions and Aggresiveness
Medical sciences > Psychology > Educational psychology
ID Code:65712
Deposited On:24 May 2021 13:18
Last Modified:24 May 2021 13:19

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page