Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Morilla Chinchilla, Santiago and Gómez de la Cuesta, Fernando (2015) Postgraffiti, cerd@s y diamantes. Sublime. Arte + Cultura Contemporánea, 29 . pp. 4-21. ISSN 1695-6567
Preview |
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. 1MB |
Abstract
El término Postgraffiti pretende dar muestra de algunas de estas diferentes vías de expresión que han irrumpido con fuerza en la creación artística del entorno público y urbano contemporáneo. Intervenciones específicas y contextuales que tienden hacia una nueva dimensión conceptual, espacial y relacional, pero también hacia una redefinición de lo plástico y lo estético. En este artículo nos fijamos en el riesgo y sensibilidad política y social que asumen y poseen un conjunto de creadores de primera línea en el actual panorama artístico español.
Resumen (otros idiomas)
The term Postgraffiti intends to name some of the different ways of expression that have come into force in the artistic creation of the contemporary public and urban space. Site-specific interventions that tend towards a new conceptual, spatial and relational dimension, but also towards a redefinition of the plastic and the aesthetic. In this article we look at the risk and political and social sensitivity assumed by a group of leading creators in the current Spanish art scene.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | arte urbano, arte público, postgraffiti, arte contemporánero, arte contemporáneo español |
Palabras clave (otros idiomas): | urban art, public art, postgraffiti, contemporary art, contemporary spanish art |
Subjects: | Humanities > Fine Arts Humanities > Art history Humanities > Art history > Art movements Humanities > Fine Arts > Aesthetics Humanities > Fine Arts > Painting Humanities > Fine Arts > Artistic creation |
ID Code: | 66053 |
Deposited On: | 12 Jun 2021 00:35 |
Last Modified: | 14 Jun 2021 10:03 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page