“Ce n'est pas une ville”. Docencia de las prácticas artísticas frente al muro del procomún, la ciudad instrumentalizada y el arte desmemoriado.
“Ce n'est pas une ville”. Teaching art in front of the wall of the instrumentalized city.

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Morilla Chinchilla, Santiago (2019) “Ce n'est pas une ville”. Docencia de las prácticas artísticas frente al muro del procomún, la ciudad instrumentalizada y el arte desmemoriado. MURAL Street Art Conservation, 8 . pp. 21-36. ISSN 2444-9423

[thumbnail of Santiago_Morilla_MURAL8_txtseleccionableOK.pdf]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

11MB

Official URL: https://issuu.com/observatoriodearteurbano




Abstract

El presente artículo aborda cómo desde la experiencia y práctica docente se puede mediar el conocimiento y la creación del un nuevo arte urbano que considere el concepto del procomún desde el contexto de la ciudad híbrida actual. Ahonda en la reflexión y superación de los actuales imaginarios dominantes del arte urbano, considerando su actual status de muralismo urbano, hacia una nueva agencia de las representaciones del procomún, desde el arte como constructor de sentido social en el espacio.

Resumen (otros idiomas)

This article reflects on how, from the teaching experience and practice, the teacher can mediate the knowledge and creation of a new urban art. A new teaching approach that considers the concept of the commons in the context of today's hybrid city. An approach that facilitates the overcoming of the current dominant imaginaries of urban art.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:procomún, docencia, arte urbano, murales urbanos, nuevo muralismo, muralismo 2.0, entorno urbano, postgraffiti, street art
Palabras clave (otros idiomas):commons, teaching, urban art, urban, murals, new muralism, urban environment, postgraffiti, street art
Subjects:Humanities > Fine Arts
Humanities > Art history
Humanities > Art history > Art movements
Humanities > Fine Arts > Painting
Humanities > Fine Arts > Artistic creation
Humanities > Education
Humanities > Education > Art study and teaching
Humanities > Education > Pedagogy
Humanities > Education > Higher education
Humanities > Education > Education
ID Code:66083
Deposited On:12 Jun 2021 00:42
Last Modified:14 Jun 2021 10:05

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page