Pragmática del inglés en "grados bilingües": producción y percepción de peticiones en correos electrónicos redactados por estudiantes de ADE
L2 Pragmatics in an English-Medium University Setting: Examining the production and perception of requests in Business students’ email writing

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Lazarescu, Raluca Catalina (2021) Pragmática del inglés en "grados bilingües": producción y percepción de peticiones en correos electrónicos redactados por estudiantes de ADE. [Thesis]

[thumbnail of T42667.pdf] PDF
7MB


Abstract

Since the 1990s, pragmatics has been regarded as a fundamental component of communicative competence (e.g. Bachman, 1990; Bachman and Palmer, 1996; Celce-Murcia et al., 1995). As a result, the number of studies in this field, and of interlanguage or L2 pragmatics (Kasper and Dahl, 1991; Kasper and Blum-Kulka, 1995), has increased considerably during the last three decades (Taguchi, 2015). To master L2 pragmatics, speakers need to know what the range of linguistic forms that can realize a given function is (i.e. pragmalinguistics), as well as how and when to use a particular form in a specific context (i.e. sociopragmatics) (Thomas, 1983). Given that English is the “lingua franca” of business, the Internet and many educational settings, it becomes essential to be proficient in English pragmatics for academic and professional success. In this regard, English skills are a must in the field of Business, where a global market requires effective communication in this language. More specifically, the use of email for internal and external communication in the globalized workplace is a fundamental skill, with reading and replying to emails in these contexts constituting a frequent task (Evans, 2012)...

Resumen (otros idiomas)

Desde la década de los 90, la pragmática ha sido considerada un componente fundamental de la competencia comunicativa (Bachman, 1990; Bachman and Palmer,1996; Celce-Murcia et al., 1995). De ahí que, el volumen de estudios en el campo de la pragmática en L1 y también en segunda lengua (L2) o interlengua (Kasper and Dahl,1991; Kasper and Blum-Kulka, 1995) haya crecido exponencialmente durante las tres últimas décadas (Taguchi, 2015).Para alcanzar el dominio de la pragmática en la segunda lengua, los hablantes necesitan conocer los recursos lingüísticos a través de los cuales pueden expresar una función lingüística (la pragmalingüística), así como seleccionar la forma más adecuada en un contexto determinado (la sociopragmática) (Thomas, 1983). En un contexto cada vez más globalizado e interconectado, donde el inglés se ha convertido, sin duda, en la “lengua franca” para los negocios, Internet e incluso la educación, resulta esencial disponer de una buena competencia pragmática en dicho idioma. En el campo de la administración de empresas, la comunicación eficaz en este idioma es requerida en un mercado global. Específicamente, el uso del correo electrónico para la comunicación interna y externa en el entorno laboral es una competencia crucial, siendo altamente frecuente la tarea de leer y escribir correos electrónicos (Evans, 2012)...

Item Type:Thesis
Additional Information:

Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Filología, leída el 10/12/2020

Directors:
Directors
Dafouz Milne, Emma
Uncontrolled Keywords:L2 pragmatics, request speech acts, English-Medium Education (EME), out-of-class communication (OCC), email communication
Palabras clave (otros idiomas):pragmática de la L2, actos de habla-peticiones, “grados bilingües” (EME), comunicación fuera de aula, comunicación por correo electrónico
Subjects:Humanities > Philology > English philology
ID Code:67058
Deposited On:19 Jul 2021 15:24
Last Modified:10 Nov 2021 12:23

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page