Facebook como herramienta de comunicación para la captación de consumidores en el ámbito de la enseñanza

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Vigario Castaño, José Antonio (2021) Facebook como herramienta de comunicación para la captación de consumidores en el ámbito de la enseñanza. [Thesis]

[thumbnail of T42859.pdf]
Preview
PDF
7MB


Abstract

La investigación que se presenta, Facebook como herramienta de comunicación para la captación de consumidores en el ámbito de la enseñanza, se asienta sobre tres pilares: la importancia de la comunicación publicitaria en la captación de consumidores, la indudable actualidad de las redes sociales, particularmente de Facebook, y la combinación de ambas en un sector educativo, como es el de la enseñanza no reglada. El objeto principal de la investigación es el estudio comparativo entre dos herramientas de captación de consumidores para un centro de formación y enseñanza no reglada. Concretamente la utilización de folletos promocionales y publicitarios en soporte papel, frente a la utilización de la red social Facebook...

Resumen (otros idiomas)

The research presented shows Facebook as a communication tool for customer acquisition in the education field, based on three main points: The relevance of advertising promotion in consumer acquisition, the undoubted importance of Social Media, particularly Facebook, and the combination of both factors in the education sector, such as informal education is.The main goal of the research is the comparative study between two consumer acquisition alternatives for a non-formal educational academy. Specifically the use of promotional and advertising flyers compared to the enormous range of possibilities that Facebook offers.The first hypothesis of the research is if the use of Facebook as a consumer acquisition tool will offer more efficient and effective results than using a more traditional method (like promotional flyers), in order to achieve the same goal...

Item Type:Thesis
Additional Information:

Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Ciencias de la Información, leída el 02-07-2021

Directors:
Directors
Sánchez de Diego Fernández de la Riva, Manuel
Serrano Soria, Juan Carlos
Uncontrolled Keywords:Facebook (Red social)
Palabras clave (otros idiomas):Facebook (Social network)
Subjects:Social sciences > Information science > Internet
ID Code:67700
Deposited On:08 Sep 2021 10:06
Last Modified:08 Sep 2021 10:14

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page