Publication: La evolución de las tipologías turísticas alocéntrica y psicocéntrica. Posibles condicionantes en el momento de adquirir un perfil turístico
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2021-06
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El siguiente estudio pretende abordar la posible evolución tipológica del turista psicocéntrico al turista alocéntrico desde que inicia su recorrido turístico. Se tratará de responder también a cómo personas con unas determinadas características, estilo de vida de carácter estructurado y un elevado poder adquisitivo realizan viajes dentro del marco alocéntrico. Para el presente estudio se ha tenido en cuenta las teorías sobre tipologías turísticas de Erik Cohen y Stanley Plog y la teoría de las motivaciones turísticas de J.L. Crompton. Con este estudio se pretende comprender al turista y entender las diferentes elecciones que se hacen respecto al viaje durante su vida turística.
The following study aims to address the possible typological evolution of the psychocentric tourist to the allocentric tourist from the moment he starts his tourist journey. It will also try to answer how people with certain characteristics, a structured lifestyle and a high purchasing power make trips within the allocentric framework. For this study we have taken into account the theories on tourist typologies of Erik Cohen and Stanley Plog and the theory of tourist motivations of J.L. Crompton. The aim of this study is to understand the tourist and the different choices that are made regarding to travelling during their tourist life.
The following study aims to address the possible typological evolution of the psychocentric tourist to the allocentric tourist from the moment he starts his tourist journey. It will also try to answer how people with certain characteristics, a structured lifestyle and a high purchasing power make trips within the allocentric framework. For this study we have taken into account the theories on tourist typologies of Erik Cohen and Stanley Plog and the theory of tourist motivations of J.L. Crompton. The aim of this study is to understand the tourist and the different choices that are made regarding to travelling during their tourist life.
Description
UCM subjects
Unesco subjects
Keywords
Citation
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