Crowdfunding for Social Economy organisations: success factors
Crowdfunding para organizaciones de Economía Social: factores de éxito

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year

Borrero Domínguez, Cinta and Cordón Lagares, Encarnación and Hernández Garrido, Rocío (2022) Crowdfunding for Social Economy organisations: success factors. REVESCO. Revista de Estudios Cooperativos (140). e79940. ISSN 1885-8031

[thumbnail of 2022-140(e79940).pdf]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial.

375kB

Official URL: https://doi.org/10.5209/reve.79940




Abstract

This paper aims to analyse the key success factors of crowdfunding based on rewards in social projects promoted by Social Economy organisations. For this purpose, we used the information from the Goteo database, which has been compiled manually, and consists of a total of 134 projects, involving around 12,321 investment decisions and a total amount raised of more than one million euros. By using the logit model, the following relevant conclusions have been obtained. First, the variables that have shown a positive effect on the chance of success of crowdfunding projects have been those related to the experience of the founders and the location of the project. Second, regarding the type of entity, associations are more successful than cooperatives, non-profit organizations, and foundations. Finally, the variable related to gender and human capital of the project members don’t have an influence on the success of the project.

Resumen (otros idiomas)

Este artículo tiene como objetivo analizar los factores clave de éxito del crowdfunding basado en recompensas en proyectos sociales impulsados por organizaciones de Economía Social. Para ello, utilizamos la información de la base de datos Goteo, que ha sido recopilada manualmente, y está formada por un total de 134 proyectos, que suponen alrededor de 12.321 decisiones de inversión y un importe total recaudado superior a un millón de euros. Utilizando el modelo logit, se han obtenido las siguientes conclusiones relevantes. En primer lugar, las variables que han mostrado un efecto positivo sobre las posibilidades de éxito de los proyectos de crowdfunding han sido las relacionadas con la experiencia de los fundadores y la ubicación del proyecto. En segundo lugar, en cuanto al tipo de entidad, las asociaciones tienen más éxito que las cooperativas, las organizaciones sin fines de lucro y las fundaciones. Finalmente, la variable relacionada con el género y el capital humano de los miembros del proyecto no influye en el éxito del proyecto.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Social Crowdfunding; Social Economy; Rewards; Entrepreneurship; Non-Profit.
Palabras clave (otros idiomas):Crowdfunding social; Economía social; Recompensas; Emprendimiento; Entidades no lucrativas.
Subjects:Social sciences > Economics > Cooperatives
JEL:L31, B55, L26
ID Code:69988
Deposited On:02 Feb 2022 12:08
Last Modified:02 Feb 2022 12:13

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page