Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Franzé Mudanó, Adela (1999) Escolarización de niños de origen marroquí y educación intercultural: algunas reflexiones sobre el caso español. Anales de Historia Contemporánea, 15 . pp. 179-194. ISSN 0212-6559
![]() |
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. 698kB |
Official URL: https://revistas.um.es/analeshc/article/view/86531
Abstract
La perspectiva "intercultural", asociada a la escolarización de los niños de origen inmigrante, parece haberse convertido en una estrategia clave para dar respuesta a muchos de los interrogantes que aquella suscita. No obstante, se trata de un concepto ambiguo, especialmente en sus aplicaciones prácticas. Este artículo pretende aportar algunas reflexiones sobre lo intercultural, teniendo en cuenta los resultados de investigaciones recientes sobre la situación educativa de los niños de origen inmigrante, especialmente de origen marroquí.
Resumen (otros idiomas)
The intercultural perspective, associated to the scholarisation of immigrant children, seems to have become the principal strategy to solve the principal questions posed by it. Rather than being an obvious concept, it is full of ambiguities, specially in its practical applications. This paper reflects on the intercultural issue, taking into account the results of recent research.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Inmigración; Educación intercultural; Inmigración marroquí |
Palabras clave (otros idiomas): | Immigration; Intercultural Education; Moroccan immigration |
Subjects: | Social sciences > Sociology > Immigrants and refugees Social sciences > Sociology > Educational sociology Humanities > Education Humanities > Education > Multicultural education |
ID Code: | 70728 |
Deposited On: | 02 Mar 2022 08:24 |
Last Modified: | 02 Mar 2022 08:24 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page