Consumiendo emociones tecnológicas: la performance del "orgasmo" tecnológico
Consuming technological emotions: the performance of the technological “orgasm”

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Belli, Simone and Gil Juárez, Adriana (2011) Consumiendo emociones tecnológicas: la performance del "orgasmo" tecnológico. Sociología y tecnociencia. Revista Digital de Sociología del Sistema Tecnocientífico, 2 (1). pp. 33-54. ISSN 1989-8487

[thumbnail of 605-Article Text-675-1-10-20170419.pdf]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Share Alike.

176kB

Official URL: https://revistas.uva.es/index.php/sociotecno/article/view/605



Abstract

El artículo analiza el consumo emocional de nuevas tecnologías como dispositivo de control social (Gil-Juárez, 2009), a través de un estudio a usuarios de tecnologías. El objetivo principal del análisis se centra en el cambio de tecnología por parte de los usuarios para entender cómo los individuos construyen su propia identidad social a partir de este consumo. Se define este consumo a partir del marco teórico de la performance emocional (Belli, Harré e Íñiguez, 2009), un acto totalmente emocional que determina la identidad social de los consumidores de sentirse integrados en el grupo social donde viven.

Resumen (otros idiomas)

This paper discusses emotional use of new technologies such as social control device (Gil-Juàrez, 2009) through a research about technology users. The main purpose of the analysis focuses on the change of technology by users to understand how individuals construct their social identity from this consumption. This consumption is defined from the theoretical framework of emotional performance (Belli, Harré e Íñiguez, 2009), a totally emotional act that determines the social identity of consumers feel integrated into the social group where they live.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Emociones; Dispositivo de control social; Consumo; Performance; Identidad social
Palabras clave (otros idiomas):Emotions; Social control device; Consumption; Performance; Social Identity
Subjects:Social sciences > Sociology
Social sciences > Sociology > Social theories
Social sciences > Sociology > Social psychology
Social sciences > Information science > Information technology
ID Code:70839
Deposited On:02 Mar 2022 11:38
Last Modified:02 Mar 2022 11:38

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page