Adaptabilidad y empatía cognitiva como predictores del bienestar de los alumnos españoles: el rol del contexto escolar
Adaptability and Cognitive Empathy as predictors of Well-being of the spanish students: The role of the school context

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Malka Buitron, Ran Aron (2021) Adaptabilidad y empatía cognitiva como predictores del bienestar de los alumnos españoles: el rol del contexto escolar. [Trabajo Fin de Máster]

[thumbnail of TFM_Malka.pdf]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

408kB


Abstract

El trabajo presenta un primer estudio sobre las características métricas de los instrumentos de medición usados para medir el constructo de comprender y apreciar
las perspectivas de los demás dentro de la encuesta PISA, 2018. Tras el primer estudio, el segundo estudio se centra en estudiar cómo características individuales, como son la
adaptabilidad cognitiva y la empatía logran predecir el bienestar subjetivo de los estudiantes. De igual manera, se pone interés en encontrar cuál es el efecto de los factores
ligados a las características de la escuela En dicho bienestar. Éstos son: la segregación de alumnos según habilidad entre distintas clases, en la misma clase y la implicación parental en actividades escolares.

Resumen (otros idiomas)

This study presents one first study about the metrics features about measuring tools used to measure the dimension understand and value other’s perspectives treated in the Global Competency Report, PISA 2018. After the first study, the second study is focus on finding how individual features, like cognitive adaptability and empathy manage to influence in the subjective well-being from Spanish students. Likewise, we put interest in finding which is the effect of the factors that are related to school features in that subjective well-being. Those are: segregation of students by academic skills into different classes, in the same class and the parental implication in scholar activities.

Item Type:Trabajo Fin de Máster
Directors:
Directors
Antino, Mirko
Uncontrolled Keywords:Bienestar subjetivo; Adaptabilidad cognitiva; Empatía cognitiva; Segregación escolar; Implicación parental
Palabras clave (otros idiomas):Subjective wellbeing; Cognitive adaptability; Cognitive empathy; Scholar segregation; Parental implication
Subjects:Sciences > Mathematics > Applied statistics
Sciences > Mathematics > Mathematical statistics
Medical sciences > Psychology > Cognitive psychology
Medical sciences > Psychology > Emotional intelligence
Social sciences > Sociology > Statistics and social indicators
Título del Máster:Estadísticas Oficiales e Indicadores Sociales y Económicos
ID Code:73158
Deposited On:20 Sep 2022 12:31
Last Modified:23 Sep 2022 13:13

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page