Impacto
Downloads
Downloads per month over past year
Carrascal Domínguez, Silvia and Alvarado Infante, Beatriz and Anguita Acero, Juana and Domínguez Rigo, Miguel and García Ochoa, Carlos and González Olivares, Ángel Luis and López Rioboo, Elena and Magro Gutiérrez, Montserrat and Mampaso Desbrow, Joanne and Montero Domínguez, Elena and Navarro Martínez, Óscar and Peña Prado, Ruth and García Gaitero, Óscar (2022) UniDIS, Universidad y Diversidad Inclusiva Sostenible (2ª Fase). [Proyecto de Innovación Docente]
Preview |
PDF (Proyecto de Innovación Docente - UniDiS)
669kB |
Abstract
UniDIS, es un programa de formación dirigido al profesorado, investigadores y estudiantes de Educación
Superior a través de metodologías docentes activas e innovadoras, que permitan promover una universidad
inclusiva y sostenible. El objetivo principal es diseñar y poner en valor diferentes estrategias y propuestas que contribuyan a una mejor cohesión social y una igualdad de oportunidades, favoreciendo la aceptación social, mediante experiencias previas, política comparada e innovación. Pretende desarrollar su pensamiento crítico y
promover una cultura de diversidad sostenible a la vez que se adquieren competencias, habilidades y destrezas accesibles del Siglo XXI. En su desarrollo participarán docentes y estudiantes universitarios, lo que garantizará un impacto significativo al generar comunidades de aprendizaje con familias que se encuentran en situación vulnerable bien por su salud, necesidades y apoyo educativo, dificultades en el acceso al aprendizaje o situación de riesgo de exclusión social.
Resumen (otros idiomas)
UniDIS is a training programe aimed at teachers, researchers and students of Higher Education through active and innovative teaching methodologies that through active and innovative teaching methodologies that promote an inclusive and sustainable university. The main objective is to design and highlight different strategies and proposals that contribute to better social cohesion and equal opportunities, favoring social acceptance, through previous experiences, comparative policy and innovation. It aims to develop critical thinking and promote a culture of sustainable diversity while acquiring accessible 21st century competences, skills and abilities. Its development will involve teachers and university students, which will guarantee a significant impact by generating learning communities with families who are in a vulnerable situation due to their health, educational needs and support, difficulties in accessing learning or at risk of social exclusion.
Item Type: | Proyecto de Innovación Docente |
---|---|
Divisions: | Fac. de Educación > Depto. de Didáctica de las Lenguas, Artes y Educación Física |
Título de serie o colección (PIMCD): | Proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente 2021 |
Uncontrolled Keywords: | Educación inclusiva, Educación superior, Diversidad, Sostenibilidad |
Palabras clave (otros idiomas): | Inclusive education, Higher education, Diversity, Sustainability |
Subjects: | Humanities > Education Humanities > Education > Multicultural education Humanities > Education > Social education Humanities > Education > Social sciences study and teaching Humanities > Education > Teaching Humanities > Education > Pedagogy Humanities > Education > Training of teachers Humanities > Education > Education and state Humanities > Education > Higher education Humanities > Education > Education |
ID Code: | 73282 |
Deposited On: | 21 Jul 2022 07:18 |
Last Modified: | 03 Aug 2022 08:39 |
Origin of downloads
Repository Staff Only: item control page