Podcasts y píldoras sonoras: recetas docentes innovadoras para la igualdad
Podcasts and sound pills: innovative teaching recipes for equality

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Padilla Castillo, Graciela and Andújar Molina, Olvido and Arias Oliva, Mario and Bernárdez Rodal, Asunción and Brandariz Portela, Tania and Crespo Tejero, Natividad and Díaz Altozano, Paula and Fernández Lores, Susana and Galán Casado, Diego and Herranz Fernández, Francisco Jaime and López García, Marta Belén and Marín Ruiz, Armando and Martínez Otón, Laura and Martínez Rolán, Luis Xabier and Monroy Trujillo, Alberto and Nuques González, Jorge and Oliver González, Ana Belén and Ortega Fernández, Eglée Andreína and Pedro Carañana, Joan and Pila Cárdenas, Geoconda Nohemí and Portas Breda Mesquita, Pedro Miguel and Reyes Padilla, Katherine and Rodríguez Hernández, Jonattan and Rodríguez Figueroa, Luisa María and Rodríguez Vidales, Yolanda and Rosales Peralta, Ricardo and Segovia Alonso, Ana Isabel and Sosa Sánchez, Roxana Popelka and Takazaki, Silmara Simone and Tarancon Casado, Josefina and Vaquerizo Domínguez, Enrique and Vásconez Merino, Galo and Vázquez Márquez, Israel and Yunta Hidalgo, María del Carmen and Zeynalova, Aysel and López Vázquez, Belén and Piñeiro Otero, Teresa (2022) Podcasts y píldoras sonoras: recetas docentes innovadoras para la igualdad. [Proyecto de Innovación Docente]

[thumbnail of Podcasts y píldoras sonoras: recetas docentes innovadoras para la igualdad]
Preview
PDF (Podcasts y píldoras sonoras: recetas docentes innovadoras para la igualdad)
189kB


Abstract

El proyecto de innovación número 375, titulado Podcasts y píldoras sonoras: recetas docentes innovadoras para la igualdad promueve el uso de la voz como herramienta igualitaria para crear píldoras sonoras o podcasts de auto-aprendizaje, que disminuyan la brecha tecnológica en el alumnado: no necesitan infraestructura y motivan el conocimiento con ejemplos reales.

Resumen (otros idiomas)

Innovation project number 375, entitled Podcasts and sound pills: innovative teaching recipes for equality, promotes the use of voice as an egalitarian tool to create sound pills or self-learning podcasts that reduce the technological gap among students: they do not require infrastructure and motivate knowledge with real examples.

Item Type:Proyecto de Innovación Docente
Divisions:Fac. de Ciencias de la Información > Depto. de Periodismo y Nuevos Medios
Place of Publication:Madrid, España
Publisher:Universidad Complutense de Madrid
Number of Pages:9
Título de serie o colección (PIMCD):Proyectos de Innovación y Mejora de la Calidad Docente 2021
Subjects:Social sciences > Information science > Communication
Social sciences > Information science > Journalism
Social sciences > Information science > Radio
Social sciences > Information science > Information technology
Social sciences > Information science > Interpersonal communication
Social sciences > Information science > Internet
Humanities > Education > Learning
Humanities > Education > Social sciences study and teaching
Humanities > Education > Higher education
JEL:I23, I24, O35
ID Code:73339
Deposited On:21 Jul 2022 07:25
Last Modified:28 Jul 2022 07:58

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page