Who Trains the Trainers? Gamification of Flight Instructor Learning in Evidence-Based Training Scenarios
¿Quién forma a los formadores? Ludificación del aprendizaje de los instructores de vuelo en escenarios de formación basados en la evidencia

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



Dapica, Rubén and Hernández, Alfredo and Peinado Gil, Federico (2022) Who Trains the Trainers? Gamification of Flight Instructor Learning in Evidence-Based Training Scenarios. Entertainment Computing, 43 . ISSN 1875-9521

[thumbnail of 1-s2.0-S1875952122000349-main.pdf]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

4MB

Official URL: https://doi.org/10.1016/j.entcom.2022.100510



Abstract

Despite all the technological improvements currently available in aeronautical training, most accidents still have non-technical skills as contributing factors. In recent years, the International Civil Aviation Organization has been promoting a new training paradigm for crew performance that integrates all kinds of relevant skills, both technical and non-technical. The content of each training session is adapted to the specific improvement needs of each pilot, based on the data obtained in both real operations and simulations, instead of using stereotyped training scripts. This paradigm is called Evidence-Based Training. The assessment of non-technical pilot performance in these changing scenarios is complex, being highly dependent on the experience of flight instructors. In this paper, we present a Flight Instructor Simulator that aims to gamify the learning process of instructors who have to work under this new training paradigm. A proof of concept of such an application has been created and tested by aviation personnel directly involved in this type of training. The results show that the use of gamification for flight instructors training in the assessment of pilot’s non-technical competencies is a promising line of work. Furthermore, some recommendations are extracted from this study that can serve as design guidelines for similar projects.

Resumen (otros idiomas)

A pesar de todas las mejoras tecnológicas disponibles actualmente en la formación aeronáutica, la mayoría de los accidentes siguen teniendo como factores contribuyentes las habilidades no técnicas. En los últimos años, la Organización de Aviación Civil Internacional ha promovido un nuevo paradigma de formación para el desempeño de la tripulación que integra todo tipo de habilidades relevantes, tanto técnicas como no técnicas. El contenido de cada sesión de formación se adapta a las necesidades específicas de mejora de cada piloto, basándose en los datos obtenidos tanto en operaciones reales como en simulaciones, en lugar de utilizar guiones de formación estereotipados. Este paradigma se denomina Formación Basada en la Evidencia. La evaluación del rendimiento de los pilotos no técnicos en estos escenarios cambiantes es compleja, ya que depende en gran medida de la experiencia de los instructores de vuelo. En este trabajo presentamos un Simulador de Instructor de Vuelo que pretende gamificar el proceso de aprendizaje de los instructores que tienen que trabajar bajo este nuevo paradigma de formación. Se ha creado una prueba de concepto de dicha aplicación que ha sido probada por personal de aviación directamente implicado en este tipo de formación. Los resultados muestran que el uso de la gamificación para la formación de instructores de vuelo en la evaluación de las competencias no técnicas de los pilotos es una línea de trabajo prometedora. Además, de este estudio se extraen algunas recomendaciones que pueden servir de guía de diseño para proyectos similares. Traducción realizada con la versión gratuita del traductor www.DeepL.com/Translator

Item Type:Article
Additional Information:

CRUE-CSIC (Acuerdos Transformativos 2022)

Uncontrolled Keywords:Aerospace Industry, Flight Simulator, Gamification, e-Learning, Competency-Based Training
Palabras clave (otros idiomas):Industria aeroespacial, simulador de vuelo, gamificación, aprendizaje electrónico, formación basada en competencias
Subjects:Sciences > Physics > Aeronautics
Sciences > Computer science > Software
Humanities > Education > Learning
ID Code:73416
Deposited On:04 Jul 2022 16:39
Last Modified:06 Jul 2022 08:20

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page