Champions League: audiencia y derechos de emisión

Impacto

Downloads

Downloads per month over past year



García Parrilla, Ramón (2022) Champions League: audiencia y derechos de emisión. [Trabajo Fin de Grado]

[thumbnail of TRABAJO FIN DE GRADO.pdf]
Preview
PDF
Creative Commons Attribution Non-commercial.

3MB


Abstract

Con la transición de la Copa de Campeones de Europa a la denominada UEFA Champions League en el año 1992, los derechos de emisión de la competición en España han pasado por diferentes grupos audiovisuales de nuestro país. A partir de los datos obtenidos en este análisis exhaustivo sobre los derechos audiovisuales de la competición y las audiencias obtenidas en cada uno de los grupos audiovisuales encargados de retransmitir la UEFA Champions League, conoceremos la adquisición de los derechos audiovisuales de la competición desde la temporada 2012/2013, entenderemos cómo reacciona la audiencia ante el cambio constante de propietarios de los derechos audiovisuales de la misma y estableceremos un criterio sobre la metamorfosis que puede sufrir la emisión de UEFA Champions League en un futuro.

Resumen (otros idiomas)

With the transition of the European Champions Cup to the so-called UEFA Champions League in 1992, the broadcasting rights of the competition in Spain have passed through different audiovisual groups in our country. From the data obtained in this exhaustive analysis on the audiovisual rights of the competition and the audiences obtained in each of the audiovisual groups in charge of broadcasting the UEFA Champions League, we will know the acquisition of the audiovisual rights of the competition since the 2012/2013 season, we will understand how the audience reacts to the constant change of owners of the audiovisual rights of the competition and we will establish a criterion on the metamorphosis that the broadcasting of UEFA Champions League may undergo in the future.

Item Type:Trabajo Fin de Grado
Directors:
Directors
Pérez Serrano, María José
Uncontrolled Keywords:UEFA Champions League, Derechos de emisión, Audiencia, Televisión en abierto, Plataformas OTT, Retransmisiones deportivas.
Palabras clave (otros idiomas):UEFA Champions League, Broadcast rights, Audience, Free television, OTT platforms, Sports broadcasts.
Subjects:Social sciences > Information science > Mass media audiences
Social sciences > Information science > Information services
Social sciences > Information science > Television
Social sciences > Law
Título de Grado:Grado en Periodismo
ID Code:74794
Deposited On:11 Oct 2022 12:29
Last Modified:11 Oct 2022 12:29

Origin of downloads

Repository Staff Only: item control page