Publication:
Escuela, TIC e innovación educativa

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication Date
2016-12-22
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
José Luis Rodríguez Illera, Universitat de Barcelona
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Este artículo analiza procesos de cambio pedagógico y metodológico relacionados con el uso de las tecnologías. Cada vez un número mayor de investigaciones exploran el grado de integración de las nuevas tecnologías en los centros escolares y, en concreto, si este proceso representa innovaciones en las metodologías docentes, ya sea porque las modifican o porque las apoyan. A partir de dos estudios de caso en centros educativos que han hecho una apuesta por la innovación educativa, la investigación muestra que los cambios pedagógicos y metodológicos actúan como impulsores de las nuevas tecnologías, integrándose estas como como herramientas de apoyo necesario en el proceso de reformulación de la relación enseñanza-aprendizaje.
This article analyses the pedagogical and methodological changes related to the use of new technologies. An increasing number of research explore how embedded new technologies in schools and, particularly, whether this process involves innovative teaching methods, either because these technologies modify teaching methods or they support them. The article shows case studies in schools that have invested in teaching innovation. The research shows that changes in the teaching methods foster and support new technologies, embedding them as necessary support tools in the reformulation of the relationship between teaching and learning processes.
Description
Keywords
Citation
Collections