Publication:
Editor de Learning Design

Loading...
Thumbnail Image
Official URL
Full text at PDC
Publication Date
2006
Advisors (or tutors)
Martínez Ortíz, Iván
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Learning Design trata de modelar la interacción del profesor con los alumnos dentro de un entorno de aprendizaje. Este modelado se lleva a cabo mediante la creación de una Unidad de Aprendizaje, en la que se definen un conjunto de actividades que deben llevar a cabo los alumnos y profesores por separado y en conjunto. El Graphical Editing Framework (GEF), consiste en un editor gráfico que utilizamos para modelar el diagrama de actividades. Una vez que tenemos el modelo, utilizamos UML2 junto con EMF para convertir este modelo en datos XML y lograr así su persistencia. A partir de éste, con JDOM, construimos un documento XML que se ajusta al patrón de Learning Design que utilizan otras herramientas como ReloadLD Editor. Finalmente construimos una aplicación independiente de Eclipse con las herramientas que nos proporciona la Rich Clent Platform (RCP). [ABSTRACT] Learning Design tries to model the interaction between the teacher and the students within a learning environment. This modelling is carried out by creating a Learning Unit, in which a set of activities are defined and carried out by the students and teachers separately and altogether. The Graphical Editing Framework (GEF), consists of a graphical editor that we use to model activity diagrams. Once we have the model, we use UML2 with EMF to turn this model into XML data and to obtain its persistence. From the XML data, using JDOM, we construct a XML document that adjusts to the pattern of Learning Design which is used by other tools like ReloadLD Editor. Finally, we construct an Eclipse independent application with the tools that Rich Clent Platform provides (RCP).
Description
Trabajo de la asignatura de Sistemas Informáticos (Facultad de Informática, Curso 2005-2006)
Unesco subjects
Keywords
Citation